ASPECTOS TEÓRICO-PRÁTICOS DA RESIDÊNCIA PEDAGÓGICA NA FORMAÇÃO DO PROFISSIONAL DE GEOGRAFIA DA UNIVERSIDADE ESTADUAL VALE DO ACARAÚ-UVA

Authors

  • Daniella Sousa Duarte Universidade Estadual Vale do Acaraú - UVA
  • Sandra Maria Fontenele Magalhães Universidade Estadual Vale do Acaraú - UVA

Keywords:

Palavras chave: Formação de Professores. Residência Pedagógica. Geografia.

Abstract

This paper reflects on Pedagogical Residency Program relevance (PRP) in the training of the graduate in Geography at the Acaraú Valley State University. For the elaboration of the work, a bibliographic review was performed about the teacher training and the Pedagogical Residency Program. Then, was applied a questionnaire with objective and subjective questions to the participants of the PRP in the high schools Minister Jarbas Passarinho, Professor Luís Felipe and Wilebaldo Aguiar. The following was carried out with the analysis of the results. The research revealed that pedagogical residency significantly contributed to strengthen the field of practice, leading the graduate to exercise the relationship between theory and teaching practice.

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Author Biographies

Daniella Sousa Duarte, Universidade Estadual Vale do Acaraú - UVA

Graduada em Geografia licencitura da Universidade Estadual Vale do Acaraú - UVA

Sandra Maria Fontenele Magalhães, Universidade Estadual Vale do Acaraú - UVA

 Doutora em Geografia. Professora do curso de graduação em Geografia da Universidade Estadual Vale do Acaraú - UVA

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Published

2020-12-31

How to Cite

Sousa Duarte, D. ., & Fontenele Magalhães, S. M. (2020). ASPECTOS TEÓRICO-PRÁTICOS DA RESIDÊNCIA PEDAGÓGICA NA FORMAÇÃO DO PROFISSIONAL DE GEOGRAFIA DA UNIVERSIDADE ESTADUAL VALE DO ACARAÚ-UVA. Revista Homem, Espaço E Tempo, 14(3), 93–108. Retrieved from //rhet.uvanet.br/index.php/rhet/article/view/481